Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Att vara en (bra) förälder?

Av En Mamma Bekänner - 2 januari 2017 07:40

Det är en stor fråga som har många svar. Eller svar skulle jag inte säga för rätt och fel är diffust och allt är relativt. Vad har jag gjort rätt under 9 år? Ja, mina barn har överlevt mitt föräldraskap hittills.

Denna så kallade blogg kommer att innehålla mycket sarkasm, komedi och sanning för det är så man överlever ( tror jag)!
Missförstå mig rätt jag älskar mina barn över allt annat och skulle kunna dö för dom men jag blir inte klok!

Min äldsta är 9 år och och den andra är snart 8 år. Den som sa att ju äldre barnen blir kommer större problem talade sanning. Diskussionerna, konflikterna, tjafset, logiken (?) är absurt ibland. Men samtidigt är de så kloka ungar!
Grymt härligt att se hur dom utvecklas med tiden och ibland är deras logik bättre än min! Älskar det!

Ibland vill jag slänga ut dom på auktion för man blir så arg men ångrar mig efteråt, faktiskt.

Vad är en bra förälder? Hur är man en bra förälder? Vad finns det för regler? Universums frågor! Jag svär ingen har svaret. Vet bara att jag älskar ungarna villkorslöst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av En Mamma Bekänner - 5 januari 2017 21:17


Idag så fick jag gå till jobbet..lite motvilligt då ledigheten har varit skönt och välbehövligt! Eftersom jag började kl 14 så kunde barnen vara hemma från fritids då de ändå kan vara hemma själva en stund. Även att det är såååå skönt att slippa gå u...

Av En Mamma Bekänner - 4 januari 2017 14:06


Idag är jag en hemsk mamma! Vi sitter och spelar ps4 alla tre. Är ingen sån duktig mamma som pysslar dagligen med barnen för jag är kass på det. Däremot har det hänt att vi har bakat. Vilket har slutat med att vi ätit satsen istället . Ungarn hade ku...

Av En Mamma Bekänner - 3 januari 2017 06:03


  När jag blev gravid med första barnet så minns jag att allt var spännande och allt nytt! Önskar bara att man hade någon som kunde berättat och varit ärlig om allt som sker under en graviditet. Minns att man fick höra att att vara gravid var något...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards